بازدید 15256
با چهارصد و یازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

هشدار کم سابقه روسیه درباره خطر درگیری با ناتو/ سرقت ۴۰۰ میلیون دلار از کمک‌های آمریکا توسط زلنسکی 

چهارصد و یازده روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵ 13 April 2023

اوکراین

بین الملل تابناک: چهارصد و یازده روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

موافقت آلمان با درخواست لهستان برای تحویل جنگنده‌های میگ ۲۹ به اوکراین
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ - ۲۳:۱۲

 خبرگزاری آناتولی به نقل از اشپیگل افزود: برلین به ورشو اجازه داده است تا جنگنده‌های دوران شوروی را از انبارهایش خارج کند و تحویل اوکراین دهد.

صبح امروز (پنجشنبه) بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان تائید کرد که برلین درخواست رسمی ورشو را دریافت کرده و قول داده است که دولت به زودی نظر خود را در این باره اعلام خواهد کرد.

ورشو برای تحویل این جنگنده‌ها به اوکراین به تائید برلین نیاز داشت زیرا جت‌های جنگنده دوران شوروی از طرف آلمان شرقی به لهستان تحویل داده شده بود.

لهستان که خود را متحد قوی کی‌یف می داند، تاکنون هشت هواپیمای جنگی میگ ۲۹ را از ذخایر خود به اوکراین تحویل داده است.

آندری دودا رئیس جمهور لهستان هفته گذشته اذعان داشت ورشو آماده تحویل ۶ فروند جنگنده دیگر میگ ۲۹ به کی‌یف است.

شورای اروپا یک میلیارد یورو برای ارسال مهمات به اوکراین تصویب کرد
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ - ۲۰:۴۶

شورای اتحادیه اروپا تخصیص یک میلیارد یورو را به منظور جبران هزینه ای که کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به اوکراین مهمات عرضه می کنند، تصویب کرد.

روز پنجشنبه، ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین)، شورای اتحادیه اروپا این تخصیص را در چارچوب صندوق صلح اروپا (EPF) به منظور حمایت از نیروهای مسلح اوکراین تصویب کرد.

این اقدام به اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا هزینه مهمات کشورهای عضو اتحادیه اروپا را که از انبارهای خود مهمات اوکراین را تامین کرده اند، یا در نتیجه تغییر برنامه سفارش برای بخش های دفاعی خود در بازه زمانی ۹ فوریه تا ۳۱ می ۲۰۲۳ جبران کند.

تصمیم امروز مربوط به بخش اول معاهده شورای اتحادیه اروپا است که در ۲۰ مارس ۲۰۲۳ با هدف تسریع منابع مهمات و خرید مشترک گلوله های توپخانه امضا شد.

«جوزپ بورل» نماینده اتحادیه اروپا اعلام کرد: با تصمیم امروز، ما بخش اول توافق تاریخی را که رهبران اتحادیه اروپا در مورد حمایت از تامین فوری مهمات مورد نیاز نیروهای مسلح اوکراین را اجرایی کردیم.

وی افزود: هیچ رفتار ی بهتر از قاطعیت اتحادیه اروپا و پیگیری آن برای ادامه حمایت از حق قانونی اوکراین برای دفاع از خود در برابر حملات روسیه وجود ندارد.

در ترکیب با هفت اقدام قبلی در حمایت از اوکراین، تصمیم امروز کل مشارکت اتحادیه اروپا در حمایت از اوکراین در چارچوب «صندوق صلح اروپا» را به مبلغ ۴.۶ میلیارد یورو افزایش می‌دهد.

پسکوف: پیروزی روسیه در اوکراین مسئله مرگ و زندگی است
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ - ۱۹:۳۱

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که پیروزی روسیه در اوکراین مسئله مرگ و زندگی است و افزایش مشارکت ناتو درگیری را طولانی تر می کند.

پسکوف گفت: درجه مشارکت ناتو در درگیری در اوکراین افزایش یافته است، اما این تأثیری بر نتیجه مثبت «عملیات نظامی ویژه» برای روسیه نخواهد داشت.

او تاکید کرد: برای ما، این یک موضوع مرگ و زندگی است و بنابراین ما تنها یک گزینه داریم همه چیز باید طبق خواسته ما پیش برود.

مسکو می گوید عملیاتی که در ۲۴ فوریه سال گذشته آغاز شد برای محافظت از روس های ساکن در مناطق دونتسک و لوهانسک اوکراین و از بین بردن تهدیدات علیه امنیت روسیه بود.

به گفته پسکوف، در طول شش ماه گذشته، جنگ جهانی که در حال وقوع است متمایز، سخت تر و بی رحم تر شده است.

او گفت که کمک نظامی به اوکراین با جنگ اطلاعاتی علیه روسیه همراه است و افزود که ناتو پروتکل هایی برای همکاری با رسانه ها برای انتشار اطلاعات نادرست و قطع جریان اطلاعات از خارج دارد.

پسکوف در مورد درخواست های کییف برای غیرنظامی کردن و تبدیل دریای سیاه به دریای ناتو گفت: این دو نقطه با یکدیگر در تضاد هستند زیرا دعوت از ناتو به معنای نظامی سازی است.

وی افزود: دریای سیاه باید دریای همکاری و امنیت تفکیک ناپذیر برای کشورهایی که در آن ساحل دارند، باقی بماند.

انتقاد روسیه از آمریکا به خاطر رفتار با لاوروف
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ - ۱۷:۳۹

تعلل عمدی آمریکا در صدور مجوزهای لازم برای ورود وزیر خارجه روسیه به آمریکا برای حضور در نشست‌های سازمان ملل صدای مسکو را در آورد و سفیر روسیه تاکید کرد واشنگتن باید بدون هیچ قید و شرطی اجازه ورود هواپیمای وزیر امور خارجه روسیه را بدهد.

به گزارش آرتی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن گفت: آمریکا  باید به پرواز سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به نیویورک چراغ سبز نشان دهد تا او بتواند در رویدادهای سازمان ملل در پایان ماه آوریل شرکت کند.

او تاخیر در ترخیص را "غیرقابل درک" توصیف کرد و گفت: مسکو از آمریکایی‌ها انتظار دارد که بدون هیچ قید و شرط و محدودیتی فورا مجوز پرواز را صادر کنند.

آمریکا چندین مقام روسی از جمله لاوروف را که سال گذشته در لیست سیاه قرار گرفت، تحریم کرده است.

به گفته آنتونوف، خبرنگارانی که با هیئت روسی سفر می کردند قرار بود در ۳۱ مارس وقت ویزا بگیرند، اما ایالات متحده در آخرین لحظه این دیدار را «بدون هیچ توضیحی» لغو کرد.

وی افزود: «هنوز هیچ قطعیتی» در این مورد وجود ندارد. ما از واشنگتن می خواهیم که فورا برای هیئت ما و همچنین برای خبرنگاران ما ویزا صادر کند. عدم انجام این کار نقض تعهدات ایالات متحده به عنوان کشور میزبان مقر سازمان ملل است که مانع از عملکرد مناسب و تمام عیار سازمان می شود.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که «تاکنون یک ویزا» برای هیئت روسی صادر نشده است.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش، به خبرنگاران گفت که انتظار دارد "کشور میزبان به تعهدات خود در مورد ویزا عمل کند."

روسیه از اول آوریل ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را در بحبوحه ادامه بن بست با ناتو بر سر عملیات نظامی مسکو در اوکراین بر عهده گرفت.

کی‌یف روسیه را به نقض قوانین بین‌المللی متهم کرده و خواستار اخراج این کشور از شورای امنیت سازمان ملل و در کل این سازمان شده است. لاوروف ماه گذشته اعلام کرد که اخراج روسیه، یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت، امکان پذیر نیست. کرملین همچنین اعلام کرد که روسیه به رغم تنش ها با غرب به انجام وظایف خود در قبال ریاست شورای امنیت متعهد است.

کرملین: دریای سیاه هرگز «دریای ناتو» نمی‌شود
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ - ۱۷:۳۹

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) از لزوم یکپارچه بودن امنیت در کل دریای سیاه صحبت کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «ما اظهارات وزیر خارجه اوکراین درباره دریای سیاه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را مورد توجه قرار دادیم. ما اتحاد و خلع سلاح را مفاهیمی متضاد می‌دانیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره تاکید کرد: «دریای سیاه، هرگز دریای ناتو نخواهد بود و امنیت در آنجا باید غیرقابل تقسیم باشد».

سخنگوی کرملین با بیان اینکه افزایش دخالت ناتو باعث طولانی‌شدن جنگ اوکراین می‌شود، ادامه داد: «اما ماهیت آنچه را که در حال رخ دادن است تغییر نمی‌دهد، بنابراین عملیات ویژه تا پایان ادامه خواهد داشت».

طبق این گزارش، پسکوف ضمن اشاره به اینکه روسیه و کشورهای غربی هم‌اکنون در دوران جنگ هستند، اضافه کرد: «یک جنگ اطلاعاتی همه جانبه علیه روسیه وجود دارد».

به نوشته اسپوتنیک، وی درباره تنش‌زایی کشورهای غربی با چین از طریق تعامل مستقیم با تایوان و سفر مقامات به این جزیره نیز تاکید کرد:‌ «تحریک چین توسط کشورهای ثالث در مورد تایوان غیرقابل قبول است».

سخنگوی همچنین گزارش‌ها مبنی بر اینکه بازداشت «ایوان گرشکوویچ» خبرنگار نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به دستور «ولادیمی رپوتین» رئیس جمهور روسیه انجام شده را تکذیب کرد.

نروژ ۱۵ افسر روس را از سفارت این کشور اخراج کرد
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ - ۱۷:۳۸

نروژ روز پنجشنبه ۱۵ مقام سفارت روسیه را به ظن جاسوسی از این کشور اخراج کرد.

به گزارش رویترز،  وزارت خارجه نروژ اعلام کرد که این مقامات روسی افسران اطلاعاتی هستند که تحت پوشش مناصب دیپلماتیک فعالیت می‌کنند و این تصمیم برای «تامین منافع ملی» اتخاذ شده است.

روسیه گفته است که به این اقدام نروژ پاسخ خواهد داد.

آنیکن هویتفلد، وزیر امور خارجه نروژ در بیانیه‌ای گفت: «این ۱۵ افسر اطلاعاتی در فعالیت هایی شرکت می کردند که با وضعیت دیپلماتیک آنها سازگار نیست.

وی افزود: این تصمیم در پاسخ به تغییر وضعیت امنیتی در اروپا است که منجر به افزایش تهدید اطلاعاتی روسیه شده است.

ویتفلد در بیانیه‌ای که از سوی وزارت امور خارجه منتشر شد، گفت: این گام مهمی در مقابله و کاهش سطح فعالیت های اطلاعاتی روسیه در نروژ و در نتیجه حفظ منافع ملی ما است.

وی با تاکید بر اینکه نروژ آرزوی حفظ روابط دیپلماتیک عادی با روسیه را دارد و از دیپلمات‌های روسیه در نروژ استقبال می‌شود، گفت: ما می‌خواهیم روسیه به یک مأموریت دیپلماتیک فعال در نروژ ادامه دهد، اما نمی‌پذیریم که از ماموریت‌های دیپلماتیک برای اهداف فعالیت‌های اطلاعاتی مخفیانه سوء استفاده شود. .

به گفته این وزارت، افسرانی که تحت پوشش دیپلماتیک در کشور کار می کردند تحت نظر بودند. در راستای این تصمیم، از افسران مربوطه خواسته می شود تا به زودی نروژ را ترک کنند، این وزارتخانه متذکر شد که برای افسران اطلاعاتی که قصد ورود به نروژ را دارند ویزا صادر نخواهد شد.

هشدار کم سابقه روسیه درباره خطر درگیری با ناتو

«الکساندر گروشکو»، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، بامداد پنجشنبه به ارزیابی شرایط میدانی بین این کشور با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بحبوحه جنگ اوکراین پرداخت.

گروشکو در مصاحبه با روزنامه «ایزوِستیا» گفت، روسیه نیروی نظامی کافی برای جلوگیری از مسلط‌ شدن ناتو بر دریای بالتیک و تبدیل‌ شدن آن به «دریای ناتو» را در اختیار دارد.

وی در این‌ باره توضیح داد: همکاران ما در بروکسل دوست دارند از چنین اصطلاحاتی مانند دریاچه ناتو یا دریای ناتو استفاده کرده و درباره آن صحبت می‌کنند. در واقع اینطور نیست و روسیه به اندازه کافی نیروی نظامی و ابزارهای دیگر برای جلوگیری از این اتفاق دارد.»

این مقام روس با بیان اینکه کشورش هم آزادی ناوبری و هم آزادی عمل را برای نیروهای دریایی خود تضمین می‌کند، اظهار داشت: «ما منابعی داریم تا در صورت لزوم، نشان دهیم که رویاهای ناتو محقق نمی‌شوند.»

به نوشته ایزوستیا، گروشکو با هشدار درباره افزایش خطر درگیری مستقیم بین نیروهای روسیه و ناتو گفت: «متاسفانه خطرات در حال افزایش است و همه آن را می‌دانند.»

وی در توضیح نظر خود تصریح کرد: «برای بارزترین نمونه، وضعیت منطقه بالتیک است که با تلاش مشترک کشورهای ناتو از منطقه‌ای آرام به منطقه رقابت نظامی تبدیل شده است.»

بنا بر این گزارش، معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو به هر طریق ممکن برای عادی‌سازی اوضاع در منطقه بالتیک تلاش کرده، ادامه داد: «اما هیچ یک از پیشنهادهای ما مورد توجه ائتلاف ناتو قرار نگرفت.»

گروشکو همچنین افزود: «افزایش ۱۲۰۰ کیلومتری خط تماس روسیه و ناتو در نتیجه ورود فنلاند به این ائتلاف، خطرات برخورد را چند برابر افزایش می‌دهد.»

توافق آمریکا و اوکراین برای کمک های امنیتی

چهارشنبه شب، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: لوید جی آستین، وزیر دفاع با دنیس شمیهال نخست وزیر اوکراین دیدار کرد تا در مورد حمایت آمریکا از اوکراین در مواجهه با حملات مستمر روسیه گفت و گو کند.

به گفته پنتاگون، طرفین در مورد اولویت های کمک های امنیتی مانند دفاع هوایی و توپخانه و آموزش برای نیروهای مسلح اوکراین گفت و گو و همچنین در مورد اهمیت تضمین پاسخگویی کمک های امنیتی توافق کردند.

وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد، بیش از ۹۰ متخصص در نظارت بر کمک های امنیتی آمریکا به اوکراین مشغول به فعالیت هستند.

دولت آمریکا پیش از این در ماه گذشته یک بسته کمک جدید نظامی امنیتی به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار در اختیار اوکراین قرار داد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، این بسته از کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف شامل تجهیزات سامانه‌های موشکی، توپخانه و همچنین مهمات برای خودروهای زره‌ای هیمراس و هویتزر است.

سرقت ۴۰۰میلیون دلار از کمک های آمریکا توسط زلنسکی 

سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی بر این باور است، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و مقامات ارشد او صدها میلیون دلار از مالیات‌دهندگان آمریکایی را خورده‌اند و فساد در اوکراین ممکن است برابر با آنچه در افغانستان دیده می‌شود باشد.

به گزارش آرتی، هرش در مقاله جدیدی در ساب استک Substack با استناد به تخمین سیا مدعی شد که زلنسکی و همراهانش سال گذشته حداقل ۴۰۰ میلیون دلار از بودجه ایالات متحده برای خرید سوخت دیزل اختلاس کرده‌اند.

ظاهراً کی‌یف سوخت دیزلی را که برای جنگ ضروری است، از خود روسیه خریداری و در این فرآیند، مبالغ زیادی از بودجه ایالات متحده را که برای پرداخت سوخت اختصاص داده شده، صرف می‌کند. پیش از این، گزارش‌هایی مبنی بر اینکه چگونه فرآورده‌های نفتی منشأ روسیه از طریق بلغارستان و لتونی به اوکراین راه یافته بودند، منتشر شده بود. طرح مربوط به کشور بالتیک ـ که مفصل توسط برنامه تلویزیونی لتونی Neka Personiga گزارش شد ـ ممکن است تحریم‌های ضد روسیه اتحادیه اروپا را نقض کرده باشد.

هرش، سطح فساد در اوکراین را با آنچه در افغانستان دیده می‌شد، زمانی که یک دولت تحت حمایت ایالات متحده در کابل مسئول بود، مقایسه کرده است. به گفته منابع وی، وزارتخانه‌ها در کی‌یف برای ایجاد شرکت‌هایی به منظور صادرات سلاح و مهمات رقابت می‌کنند و مقامات مربوطه از رشوه‌ها سود می‌برند.

در همین حال، دولت آمریکا اعلام کرده است که هیچ مدرکی مبنی بر انتقال تسلیحات غربی در اوکراین به جاهای دیگر ندیده است. هرش به نقل از یک منبع اطلاعاتی به دیدار ماه ژانویه بین زلنسکی و ویلیام برنز، رئیس سیا اشاره کرد. ظاهراً این مقام آمریکایی، فهرستی متشکل از ۳۵ ژنرال و وزیری را ارائه کرده که سیا به عنوان فاسد شناخته است. این منبع توضیح داد که مقامات ارشد اوکراینی همچنین شکایت کردند که زلنسکی «سهم بیشتری از پول را نسبت به ژنرال‌ها می‌برده است» و این دیدار را با صحنه‌ای از یک فیلم اوباش دهه ۱۹۵۰ مقایسه کرد.

هرش ادعا می کند که پاسخ رهبر اوکراین، اخراج کارکنان کابینه وزیران، ادارات منطقه‌ای و سایر بخش‌های دولت اوکراین بود.

کی‌یف مدعی شد، این اقدام بخشی از استراتژی مبارزه با فساد است. الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع، که در یک رسوایی بر سر خرید مواد غذایی گران قیمت برای سربازان گرفتار شده بود، در آن زمان به طور گسترده انتظار می رفت که برکنار شود، اما او از پاکسازی جان سالم به در برد.

منابع هرش، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی را مقصر بحران جاری در دولت ایالات متحده می‌دانند که ظاهراً از اختلاف بین کاخ سفید و جامعه اطلاعاتی رنج می‌برد. به گفته این منابع، این دو مقام ارشد سیاست خارجی در مورد مناقشه اوکراین "ایدئولوژی سخت و فقدان مهارت سیاسی" را نشان داده‌اند.

هشدار روسیه به شهروندانش برای سفر به کشورهای غیر دوست

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن یک تعقیب تمام‌عیار علیه روس‌های ساکن آمریکا و کشورهای ثالث یا روس‌هایی که موقتا در آنجا هستند، آغاز کرده است.

وی ادامه داد: درخواست آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و سایر مقام‌های آمریکایی از شهروندان خود برای خروج فوری از روسیه، اقدامی «ریاکارانه و شک‌برانگیز» است.

زاخارووا گفت که این مساله شامل افراد دیگری نیز می‌شود که «نهادهای اطلاعاتی و آژانس‌های مجری قانون آمریکا علیه آنها ادعاهایی مطرح کرده‌اند.»

سفارت آمریکا در مسکو مهر ماه گذشته با صدور بیانیه هشدارآمیزی از شهروندان آمریکایی خواست بی‌درنگ روسیه را ترک کنند.

در همان هنگام، بلغارستان و لهستان به شهروندان خود توصیه کردند که امکان خروج فوری از روسیه را در نظر بگیرند و از سفر به این کشور خودداری کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۳۶
فردا شهروندان روسيه مي ريزند تو ايران چون هيچ جا راهشان نمي دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
فعلا اونی که جایی راهش نمی دن تویی. فکر خودت باش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
ما بی طرف هستیم و ایرانی معروف به مهمان نواز
گروشکو همچنین افزود: «افزایش ۱۲۰۰ کیلومتری خط تماس روسیه و ناتو در نتیجه ورود فنلاند به این ائتلاف، خطرات برخورد را چند برابر افزایش می‌دهد.»

عجب! قبلاً که خیلی عربده می کشیدید که در صورت الحاق فنلاند به ناتو چه ها خواهید کرد.
سرقت ۴۰۰میلیون دلار از کمک های آمریکا توسط زلنسکی ! از یک صهیونیست دلقک که کشورش را نابود کده انتظارهمین است
از قدیم گفتن دزد که به دزد بزنه شاه دزده اینم حکایت زلنسکی که از امریکا دزدید
چند سال قبل از شروع جنگ یه برنامه ای فرانس ۲۴ پخش کرد راجع به رهبران اروپایی که اختلاس کردن یکیش زلنسکی بود که شرکت صوری تاسیس کرده بود تو امریکا و اروپا و کلی اموال به نام این شرکت کرده بود. در صورتی که زمانی که کمدین ساده بود وضع مالی خوبی نداشت.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
الان برای یک عده زلنسکی شده مجاهد فی سبیل‌الله واقعا که
همچین نوشتین هشدار کم سابقه. از اول این جنگ هر روز مدودوف داره هشدار جنگ هسته ای می‌ده بعد تازه تیتر شما شده هشدار کم سابقه؟!
به به فرمانده سلحشور دلاوران اکراینی هم که گندش درومد. به اینایی که هی رزمنده رزمنده می کردن تسلیت می گم.
اینم یه نمونه از قهرمانان غربگداها. خاک بر سرتون با این قهرمانتون.
زلنسکی که پاکدست بود چه خنده دار من حی میگم زلنسکی دزد است شما گوش نمی‌کنید روس پیروز میشه
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
ببخشید هی
امیدوارم متجاوزین به سزای عمل خودشون برسند.
اختلاص زلسنکی جالبه. جالب تر ازون اینه که فقط دوتا منبع داره، ایران و روسیه :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
اول املای کلمه اختلاس یاد بگیر بعد بیا اینجا و از منبع خبر صحبت کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
واشنگتن پست هم زده و نیویورک تایمز
پوتین ثروتمندترین فرد دنیا.
امریکا به لاوروف اجازه حضور در سازمان ملل نمیده! قبل هم در مورد ایران همین کار را کرد.
چرا باید سازمان ملل در یک کشوری باشه که به کشورهای مخالفش مجوز ورود نمیده؟
پررویی امریکاییها بی حد واندازه هست.
امیدوارم به زودی کشورهای مخالف امریکا- که عمدتا شرقی هستند- یک سازمان ملل شرقی، به موازات سازمان ملل فعلی، پایه گذاری کنند و از عضویت در سازمان ملل فعلی که تبدیل به یکی از سازمان های دولتی امریکا شده(و دروافع سازمان ملی امریکاست نه بین المللی) خارج بشن و۱۰۰ درصد سهام!!! سازمان ملل بی خاصیت فعلی(بی خاصیت برای کشورهای مخالف امریکا!) را به خود امریکا واگذار کنند. مقر سازمان جدید هم در یک کشور بی طرف-مثل همین عمان-قرار بدهند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
کم کم همین میشه. رییس اتحادیه اروپا به چین سفر کرد اخیرا و از همون فرودگاه برش گردوندند. حال کردم.
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
موافقم این سازمان ملل فعلی بی طرف نیست
درسنه که در جنگ اوکراین هم روسیه و هم اروپاییها متضرر میشن(مثل تحریم روسیه از یک طرف و فرار سرمایه گذاران از آلمان در طرف دیگه)...اما در دراز مدت امریکا هم متضرر خواهد شد.
وقتی مکرون و همچنین رئیس اتحادیه اروپا-در موضع گیری بی سابقه-علنا میگن نباید دنباله رو امریکا باشیم و ویلیام برنز- رئیس فعلی سازمان سیا-میگه که امریکا دیگه تنها ابرقدرت جهان نیست، اینها نشانه تسریع فروپاشی بین المللی هژمونی امریکاست که بافشار امریکا بر اروپا شکل تازه ای گرفته...
بیشترین مشارکت تجاری اروپا با چین هست نه امریکا....از طرفی همین چین شریک تجاری بزرگ روسیه هست!
اروپاییها این قدر عقلانیت سیاسی دارند که بدانند درگیری با روسیه-تحت فشار امریکا-به ضرر اونهاست....
با وجود اتحاد فعلی امریکا و اروپا، اگر جنگ اوکراین طول بکشه، شکاف بین اتحادیه اروپا و امریکا زیادتر میکنه.شاید روسها به دنبال طول دادن جنگ باشند تا درنهایت نارضایتی و فاصله اروپا با امریکا بیشتر بشه و دشمن دیرین خودشان را هم با خودشان پایین بکشند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
چینی ها هم اخیرا از خجالت رییس اتحادیه اروپا درومدن و از فرودگاه برش گردوندن. فقط ماکرون و راه دادن. اینم واسش درس عبرتی شد وگرنه تا دیروز اون خانم داشت سنگ اکراین و امریکا رو به سینه میزد.
باید کشورهای همسو نشستهای موازی با سازمان ملل را در شانگهای یا دهلی و یا برزیل شروع کنند تا رفته رفته همانطور که امریکا موجب مرگ جامعه ملل شد. سازمان ملل نیز اعتبار خود را از دست بدهد تا نظم جدیدی شکل گیرد.
تمام کشورهای جهان سوم همین هستند
کافر همه را به کیش خود پندارد.... انقدر اختلاسگر دیدید که همه رو به همون چشم می‌بینید!!
انگار آمریکا خل و دیوونه است کمک کنه ، زلنسکی اختلاس کنه:)) به پوتین کمک کرده بود احتمالا همین میشد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
شرمنده که از خواب بیدارت می کنم ولی زلنسکی قبل و در حین جنگ هم اختلاسهای زیادی کرده بود
هشدار روسیه برای سفر به کشورهای غیر دوست!! :)) دوست کجاست که سفر کنند ، اونارو مشخص کن !! خخخخخخخخ
طرف از وقتی که به دنیا اومده رییس جمهور روسیه است و خونه ای که ازش پیدا کردند یک میلیارد دلار می ارزه ، اون اختلاس نکرده ، زلنسکی ۴۰۰ میلیون به گفته خبرنگار اختلاس کرده ، اونم از آمریکا ، آمریکا هم براش دست زده و چیزی نگفته!! یه چیزی بگید ملت نخندند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
توخوبی! چون طرف امریکاییه پس پاکدسته!این هم نهایت تحلیل.....خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
همین که دارید می سوزید ینی زده به هدف
جالبه
بجای دشمن میگن غیر دوست.
حساب کنید اگه ما هم بجای دشمن در سخنرانی‌های مان بگوییم غیر دوست،چقدر کلمه دشمن حذف می‌شود و در ضمن جمله ها هم کوتاه تر می‌شوند زیرا از این واژه خیلی استفاده نخواهد شد
یه اختلاس کم بشه اوکراین برنده میشه!
اختلااااس در زمان جنگ در زمان کشته شدن روزانه 500 اوکراینی؟!
اونایی که پرچم اوکراین رو پروفایل می کردید کلاه تون رو بالاتر بگذارید نه شرقگدا باشید نه غربگدا
اخبار چین و‌سهم پنج درصدی از پارس جنوبی رو به وطن پرست ها تبریک میگم .
فوکویاما، نظریه پرداز برجسته امریکایی معتقده روسها احتمالا به دنبال شکست نظامی اوکراین نیستند ..چرا که مشخصه با ۱۹۰هزار نیروی نظامی، کشوری ۴۰ ملیونی را شکست دادن هزینه زیادی داره. اونها احتمالا به دنبال فرپاشی اقتصادی اوکراین هستند تا دیگه اوکراین نتونه سرپا بشه(و خط مقدم تهدید علیه روسیه باشه).
حال مقایسه کنید با نظر برخی دوستان که میگن چرا روسیه کل اوکراین را تصرف نمیکنه ....؟!
(شخصا نه طرفدار روسیه ونه طرفدار اوکراینم...چون هر دو جبهه باطلند....اما به دنبال تحلیل واقع بینانه باید باشیم.)
هنرپیشه محبوب جناب زلنسکی ۴٠٠ میلیون دلاری که امریکا برای خرید سوخت به اوکراین داده بود رو اختلاس کرده، و اوکراین داره با واسطه از روسیه! سوخت میخره :))))
همین الان هم جنگ تموم بشه ۴۰میلیون نفر جمعیت اوکراین ۴٠سال باید کار کنند و دار و ندارشون رو بابت تسویه بدهی به امریکا و همدستانش بپردازند شیطان بزرگ اینطوری اقتصاد‌ش رو بیمه میکنه وقتی مردم بی عقل سرنوشتشون رو میدن دست هنرپیشه یک سریال محبوب همین میشه
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح
وب گردی